Булінг

БУЛІНГ, АБО ЦЬКУВАННЯ – це свідомі дії, що мають характер насильства і вчиняються однією дитиною, групою дітей або дорослою людиною стосовно іншої дитини або дорослого, які пов’язані навчальним процесом.

Такі дії мають систематичний характер, супроводжуються психологічним тиском та внаслідок них може настати шкода психологічному або фізичному здоров’ю.

  • фізичний – штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних уш коджень тощо.
  • булінг – принизливі погляди, жести, образли ві рухи тіла, міміки обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігноруван ня, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж тощо.
  • психологічний булінг – крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей жертви, вимагання грошей тощо.
  • економічний булінг – принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуаль ного характеру, зйомки в роздягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти тощо.
  • сексуальний булінг - принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки в роздягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти тощо.
  • кібербулінг – приниження за допомогою мобільних телефонів, інтернету, інших електронних пристроїв (пересилка неоднозначних фото, обзивання по телефону, знімання на відео бійок чи інших принижень і викладання відео в мережу інтернет, цькування через соціальні мережі).

/Files/images/булінг 333.jpg

/Files/images/булинг 4444.jpg

ЧИМ БУЛІНГ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВІД КОНФЛІКТУ

Булінг відрізняється від сварки або конфлікту кількома ознаками:

  • систематичність(повторюваність)дій – вчинення в різних формах насильства двічі й більше разів стосовно однієї і тієї ж людини;
  • злий умисел – коли метою дій кривдника є умисне заподіяння шкоди, приниження, страху, тривоги, бажання підпорядковувати іншу людину своїм інтересам або спричинити її ізоляцію від інших;
  • дисбаланс сил – кривдник сильніший за постраждалого як фізично, так і психологічно;
  • відсутність розкаяння в кривдника.

ЩО РОБИТИ, КОЛИ СИТУАЦІЯ БУЛІНГУ ТРАПИЛАСЯ З ТОБОЮ

  1. Якщо є можливість, намагайся уникнути сварки, вдай, що тобі байдуже та йди.
  2. Якщо ситуація не дозволяє піти, зберігай спокій, вико ристовуй гумор – цим можна спантеличити кривдника (булера).
  3. Стримуй гнів і злість, адже це саме те, чого домагається кривдник.
  4. Не вступай у бійку. Кривдник тільки й чекає приводу, щоб застосувати силу.
  5. Якщо булер не зупиняється і справа дійшла до бійки – клич на допомогу (кричи). На жаль, буває так, що люди, проходячи повз, можуть не надати значення тому, що відбувається. Саме крики про допомогу можуть звернути увагу інших дорослих та зу пинити булера. Необхідно бути сильною людиною, щоб наважитися та по просити про допомогу (але ти маєш зробити це!) 6.
  6. Не залишай цю ситуацію без уваги. Розкажи батькам або іншим дорослим, яким ти довіряєш. Разом із ними (або без них) звернись до класного керівника, психолога/соціального педагога твого навчального закладу, а в разі їхньої неспроможності владнати ситуацію – до завуча або директора.
  7. Якщо вчителі та адміністрація навчального закладу не до помогли – звертайся до поліції або зателефонуй на Націо нальну «гарячу» лінію за номером 116 111.

ЩО Є ДОКАЗОМ БУЛІНГУ

Для того, щоб поліції було легше розібратися в ситуації та покарати кривдника, необхідно мати докази факту булінгу. Серед доказів можуть бути:

  • відео (можливо, хтось зняв на телефон те, що відбувалося);
  • повідомлення на телефон або в соціальних мережах від булера (зроби «скріни» так, щоб було видно номер телефону того, хто писав, або зніми на відео переписку, переходячи на інформацію про автора смс-повідомлень (персональну сторінку/номер телефону);
  • свідки – гарний доказ, але вони можуть за різних причин відмовитись або змінити свої свідчення.

ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ ПІСЛЯ ТОГО, ЯК ПОЛІЦІЮ ПОВІДОМЛЕНО ПРО ФАКТ БУЛІНГУ

/Files/images/буінг 555.jpg

1. Працівники поліції складають протокол про вчинення ад міністративного правопорушення (прикріплення доказів).

2. Справа передається на розгляд до суду (впродовж 15 днів суд знайомиться з матеріалами справи):

  • пояснення особи, яку притягують до відповідальності (булера);
  • пояснення потерпілого (буллі) та свідків;
  • висновок експерта (якщо в результаті вчинення правопо рушення була завдана фізична чи психологічна шкода); ҂ речові докази у вигляді зіпсованих особистих речей по страждалого;
  • письмові документи;
  • матеріали листування, в тому числі – переписки в соціаль них мережах, відеоматеріали, на яких зафіксовано процес цькування.

Притягнення до адміністративної відповідально сті за вчинення булінгу

Якщо ти не готовий (-ва) або маєш сумніви щодо того, чи потрібно звертатися до дорослих зі своїм питанням або не маєш наразі тих, кому довіритися, ти можеш зателефонувати за номером 116 111 на Національну дитячу «гарячу лінію». Телефонуй із будь-якими питаннями. Консультант вислухає тебе, підкаже, як можна вчинити у твоїй ситуації, та як діяти далі. Всі дзвінки анонімні (не обов’язково називати своє ім’я та вказувати навчальний заклад, де ти навчаєшся) та безплатні!

ПАМ’ЯТКА ЯК НЕ СТАТИ ЖЕРТВОЮ КІБЕРБУЛІНГУ:

  • Висловлюй у мережі лише ті думки, які міг би сказати, дивлячись в очі співрозмовнику.
  • Не викидай негатив у кіберпростір.
  • Підтримуй власну позитивну онлайн-репутацію.
  • Не розповідай особисту інформацію незнайомцям. Відомості про тебе на сторінці в соцмережі зроби в налаштуваннях видимими лише для родичів та близьких друзів.
  • Проігноруй одиничний випадок кібербулінгу – за таких умов кривдник, найімовірніше, втратить інтерес до тебе.
  • Негайно звертайся про допомогу до дорослих, якщо випадки кібербулінгу мали місце вже кілька разів.
  • Заблокуй електронні адреси, з яких тобі надійшли повідомлення негативного змісту, або попроси про це дорослого.
  • Не реагуй у колективних чатах на коментарі так званих тролів. Розпалювати провокації в мережі – це найчастіше робота, за яку такі люди отримують гроші.
  • Жартуй у мережі обережно, адже веселий, на твою думку, жарт комусь може видатися зовсім не смішним або навіть образливим. Відтак наслідки можуть бути непередбачуваними. Найчастіше, саме невдалий жарт є приводом для кібербулінгу.
  • Ніколи не вдавайся до цькування чи приниження інших осіб. Будь-яку конфліктну ситуацію необхідно намагатися розв’язати за допомогою спокійного діалогу.
  • Надай підтримку жертві нападу, якщо ти випадково став свідком кібербулінгу.
  • Пам’ятай, що по інший бік екрана перебувають такі самі люди, як ти – зі своїми поглядами, реакціями та емоціями. Тож у будь-якому спілкуванні поводься толерантно, стримано, ввічливо, керуй своїми емоціями.

УВАГА! Свідомо та відповідально оцінюйте все, що викладаєте до мережі! Все може бути використаним проти вас.

/Files/images/плакат_стоп_булінг_новий.jpg

/Files/images/Права дитини.jpg


ПЛАН

заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в Борівському академічному ліцеї на 2020-2021н.р



№ з/п Заходи Терміни виконання Відповідальний
1. Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» перший тиждень вересня Директор
2. Обговорення та прийняття правил поведінки учнів у групах/класах вересень класні керівники
3. Створення (або оновлення) розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти протягом навчального року заступник директора з навчально-виховної роботи, соціальний педагог
4. Оформлення тематичного стенду вересень соціальний педагог
5. Підготовка пам’яток для учнів «Як не стати жертвою кібербулінгу» жовтень соціальний педагог
6. Виступ на загальношкільних батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі лютий директор, заступник директора з навчально-виховної роботи
7. Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій протягом навчального року психолог, соціальний педагог
8. Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми протягом навчального року психолог
9. Тематичні батьківські збори в класах протягом навчального року класні керівники
10. Тиждень толерантності листопад класні керівники
11. Флешмоб «Ця рука нікого не вдарить» серед учнів 1-4 класів листопад педагог-організатор, класні керівники
12. Виховний захід «Ми за життя без насильства» для учнів 5-6 класів грудень соціальний педагог, психолог
13. Бесіда з учнями 7-8 класів «Стоп булінг» грудень соціальний педагог, психолог
14. Перегляд та обговорення відеофільмів, які висвітлюють проблему булінгу з учнями 7-11 класів грудень класні керівники
Кiлькiсть переглядiв: 472

Коментарi